måndag 20 maj 2013

Barn passar inte som husdjur

av Peter Brown


Den här boken handlar om björnen Lollo som hittar ett barn i skogen som hon tar hem för att ha som husdjur. Men går det verkligen att ha ett barn som husdjur? Rolig, kul och annorlunda bilderbok. Historien börjar redan på titelsidan och på insidan av pärmen berättar Peter Brown:
En gång när jag var liten hittade jag en groda i skogen och tog hem den för att ha som husdjur. Det gillade inte min mamma. "Skulle du tycka att det vore roligt om ett djur bestämde sig för att göra DIG till sitt husdjur?" frågade hon mig. "Absolut!" svarade jag.
Peter Brown är illustratör och bor i New York. Läs mer om honom här. Bilderboken är egentligen kul att läsa för alla, men det är lite text och den vänder sig nog främst till 3-6 åringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar